۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹

سهم زیست بوم وابسته به اینترنت ازتولید ناخالص ملی زیر یک درصد است

سهم زیست بوم وابسته به اینترنت ازتولید ناخالص ملی زیر یک درصد است

قزوین- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در شرایطی که بسیاری از کشورها بهره اقتصادی خود را با بهره از اینترنت افزایش داده‌اند سهم زیست‌بوم وابسته به اینترنت از تولید ناخالص ملی زیر یک درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر مجید سلطانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما) در استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین به‌عنوان پایلوت توسعه فیبر نوری در کشور انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: آهنگ توسعه فیبر نوری در کشور کند بوده و طبق برنامه‌ای که خدمت وزارت ارتباطات ارائه شده و برنامه مشخصی برای سال ۱۴۰۱ توافق کردیم و در تمام استان‌ها در نظر داریم که آن را پیش ببریم.

وی توضیح داد: برای پیشرفت هر چه سریع‌تر برنامه‌ای به‌طور جهادی باید آماده می‌کردیم که شروعش از استان قزوین است و علاوه بر برنامه عادی مخابرات استان پیش می‌رود و امید داریم این شروع موفقیت‌آمیز باشد.

این مسئول تبیین کرد: بیانیه گام دوم را همه مطالعه کرده‌اند و همه می‌دانند که در آن کلیدواژه‌های ویژه‌ای دارد؛ کار و نهضت جهادی باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار اتفاق بیفتد و در آینده می‌توانیم قضاوت کنید که ما در جهاد توسعه فیبر نوری این ویژگی‌ها را به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و شعار سال اظهار گرد: اثر توسعه ارتباطات مهم است و روی همه حوزه‌ها اثر می‌گذارند و اگر باعث رشد کشور شویم همان‌طور که رهبر گفته‌اند جهاد کرده‌ایم.

سلطانی عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ باید دانش بنیان شوند و این در حالی است که تنها ۲۵ درصد کارخانه‌های مرتبط با ict در کشور فعال هستند و باید گفت در این زمینه ضعیف نگه داشته شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مطرح کرد: ما معتقدیم اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم موفق می‌شویم. برای توسعه فیبر نوری الزاماتی داریم که از آن جمله باید به لحاظ نمودن سیاست‌های بالادستی مطرح در اقتصاد مقاومتی از سوی نهادهای اثرگذار، نهادینه‌سازی رویکرد دانش‌بنیان در صنعت بزرگ ارتباطات و فناوری، تفکر و اقدام جهادی از سوی همه تصمیم گیران و بازیگران صنعت، نهادینه‌سازی عملیات و نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد و صنعت باید موردتوجه قرار گیرد.

این مسئول ابراز کرد: سهم زیست‌بوم وابسته به اینترنت از تولید ناخالص ملی در کشور ما زیر یک درصد است، اگر می‌خواهیم رشد کنیم باید گفت این حوزه فناوری ارتباطات است که اثر مستقیم بالایی در تولید دارد.

سلطانی در خاتمه گفت: ما امروز در جنگ قرار داریم و مانند دوران دفاع که با دست‌خالی می‌جنگیدیم امروز هم با دست‌خالی و با امکانات محدود خود باید در این میدان حاضر شویم و همان‌طور که در جنگ هم حضور مردم و همراهی آن‌ها مهم‌ترین علت پیروزی بود، امروز هم برای توسعه به همراهی مردم نیاز داریم.

کد خبر 5514279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha